Koszyk serce ze sznurka

Jak Polska długa i szeroka, we wszystkich miastach, miasteczkach i wsiach, królować zaczął sznurek bawełniany. Albo wędliniarski. Albo jakikolwiek inny. Babeczki potrafią z niego cuda tworzyć: koszyki, torebki, dywany i co tylko wyobraźnia podpowie. No i przy okazji twierdzą, że sznurek uzależnia bardziej niż włóczka i to akurat najbardziej mnie zafascynowało. Postanowiłam przekonać się na własnej skórze. Zamówiłam sznurek 5mm, nabyłam szydełko kaliber 8 mm i ...odechciało mi się 😁 Zabawki schowałam głęboko w szafie, zabrałam się za robienie chust. 
Minęło kilka tygodni. Szukałam schematu na ładne serduszko i wyskoczyło na YT serce - koszyk ze sznurka. Chciałam tylko zerknąć i wpadłam jak śliwka w kompot. Przytargałam przed kompa sznurek i szydło i do roboty. Ku memu wielkiemu zdziwieniu, dałam radę i to nawet bez prucia! Szok! 😮





Jak widać na załączonym obrazku, koszyk został przetestowany na wszystkie możliwe sposoby 😊

Gdyby ktoś chciał sobie wyprodukować podobny (koszyk, nie kota), to podaję przepis.

Potrzebne będą:

sznurek bawełniany 5mm
szydełko 8 mm
nożyczki
ewentualnie marker

1) Zaczynamy od 17 oczek łańcuszka.
2) Przerabiamy 8 półsłupków zaczynając od 2 oczka łańcuszka.
3) Dwa oczka łańcuszka, 7 półsłupków.
4) W ostatnim oczku upychamy 3 półsłupki.
5) 6 półsłupków, mijamy 2 oczka, 6 półsłupków. W ostatnim oczku 2 półsłupki.
6) Oczko ścisłe, oczko łańcuszka.
7) 3 półsłupki w 1 oczku, 7 półsłupków.
8) Łuk: 1 półsłupek, 2 oczka łańcuszka,1 półsłupek.
9) 7 półsłupków, 3 półsłupki w 1 oczku, 1 półsłupek.
10) 3 półsłupki w 1 oczku, 5 półsłupków, mijamy 2 oczka, 5 półsłupków.
11) 3 półsłupki w 1 oczku, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe, 1 oczko łańcuszka.
12) 3 półsłupki w 1 oczku, 10 półsłupków.
13) Łuk: 1 półsłupek, 2 oczka łańcuszka, 1 półsłupek.
14) 10 półsłupków, 3 półsłupki w 1 oczku, 1 półsłupek, 3 półsłupki w 1 oczku.
15) 6 półsłupków, mijamy 2 oczka, 6 półsłupków.
16) 3 półsłupki w 1 oczko, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe, 1 oczko łańcuszka.
17) 3 półsłupki w 1 oczko, 13 półsłupków.
18) Łuk: 1 półsłupek, dwa oczka łańcuszka.
19) 13 półsłupków, 3 półsłupki w 1 oczko, 1 półsłupek, 3 półsłupki w 1 oczko.
20) 7 półsłupków, mijamy 2 oczka, 7 półsłupków.
21) 3 półsłupki w 1 oczko, 1 półsłupek, 1 oczko ścisłe.

Dno koszyka gotowe 👍 Jedziemy z bokami.

1) Odwracamy robótkę, 1 oczko łańcuszka.
2) Po 2 półsłupki w 2 kolejne oczka, mijamy 2 oczka, po 2 półsłupki w 3 kolejne oczka.
3) 16 półsłupków.
4) 1 półsłupek, 2 oczka łańcuszka, 1 półsłupek.
5) 15 półsłupków.
6) 2 półsłupki w ostatnim oczku, oczko ścisłe.
7) okrążenie złożone tylko z oczek ścisłych.
8) odwracamy robótkę, okrążenie  z półsłupków wbijanych pod dwa górne sznurki


9) Zamykamy oczkiem ścisłym, wykonujemy kilka okrążeń półsłupkami (do pożądanej wysokości).

Ja zrobiłam ostatnie okrążenie z oczek ścisłych, powstał grubszy brzeg. Koszyk oczywiście został przetestowany, bez tego ani rusz 💗



Pomysł na koszyk zaczerpnięty z kanału YT Kreatywna Pyza.




Komentarze

Popularne posty