Reksio na szydełku

Pod koniec grudnia na mojej stronie na fb pom pom handmade ogłosiłam konkurs. Wygraną miała być dowolnie wybrana maskotka. Padło na Reksia.
Reksia zna chyba każdy, nieważne ile ma lat i w jakich czasach się wychował. Ale oglądać to jedno, a zrobić na szydełku drugie. Poprosiłam o poradę wujka Google ale nic ciekawego nie znalazłam. Były pieski reksiopodobne, ale żaden nie trafił w mój gust. Trza było pokombinować.
Postanowiłam zrobić Reksia w wersji "ludzkiej".  Zaczęłam od nóg i tułowia, bo mi się to wydawało najłatwiejsze do wykonania.



Legenda:

rz - rząd
płs - półsłupek
zwiększamy - 2 półsłupki w jedno oczko z poprzedniego okrążenia
zmniejszamy - 2 półsłupki przerabiamy razem
() w nawiasie liczba oczek, która powinna powstać w danym okrążeniu

Potrzebne są:

włóczka yarn art jeans (biała i brązowa)
czarny filc
klej do tkanin (można go prać)
szydełko 2,5 mm
wypychacz (ja miałam silikonowy)
przydaje się marker, ale można go zastąpić np. agrafką czy kawałkiem kolorowej włóczki


Nogi (oczywiście dwie)

rz. 1: 6 płs w magicznym kółku 
rz. 2: w każdy płs po 2 płs (12)
rz. 3:  płs, zwiększamy (18)
rz. 4-25 : płs
Nogę najlepiej wypychać w trakcie robótki. Nie zszywać.





Ręce (x2)

rz. 1: 5 płs w magicznym kółku
rz. 2: w każdy płs po 2 płs (10)
rz. 3: płs, zwiększamy (15)
rz. 4-23: płs
rz. 24: płs, zmniejszamy (10)
Wypchane ręce zszywany



Tułów

Łączymy obie nogi w dowolnym miejscu 1 płs i obrabiamy płs na okrągło. Wychodzi 35 oczek, bo jednym połączyłyśmy nogi. Można sobie w którymś miejscu dodać do oczko, będzie wygodniej zmniejszać. Wysokość Reksia wg uznania:)
rzędy 1- 16: płs (36)
rz. 17: 4 płs, zmniejszamy (30)
rz. 18: 3 płs, zmniejszamy (24)
rz. 19: 2 płs, zmniejszamy (18)
rz. 20: 1 płs,zmniejszamy (12)
rz. 21-22: płs (powstaje szyja, łatwiej przyszyć głowę)
Reksia oczywiście wypychamy, nie zaszywamy






Głowa

rz.1: 6 płs w magicznym kółku
rz.2:  w każdy płs po 2 płs (12)
rz.3: 1 płs, podnosimy (18)
rz.4: 2 płs, podnosimy (24)
rz.5: 3 płs, podnosimy (30)
rz.6: 4 płs, podnosimy (36)
rz.7: 5 płs, podnosimy (42)
rz.8: 6 płs,podnosimy (48)
rz.9-14: płs (48)
rz.15: 6 płs, zmniejszamy (42)
rz.16: 5 płs, zmniejszamy (36)
rz.17: 12 płs, zmniejszamy x6, 12 płs
rz.18-25: płs (30)
rz.26: 4 płs, zmniejszamy (24)
rz.27: 3 płs, zmniejszamy (18)
rz.28: 2 płs, zmniejszamy (12)
rz.29: 1 płs,zmniejszamy (6)
Zaszywamy głowę,musi być mocno wypchana.





Ogon

rz.1: 6 płs w magicznym kółku
rz.2: podnosimy (12)
Przerabiamy na okrągło ok. 10 rzędów. Wypychamy.




Ucho (jedno brązowe, drugie białe)

Robimy 6 oczek łańcuszka, przerabiamy półsłupkami dowolną ilość rzędów (przymierzamy do Reksia - mój ma 6 rzędów) począwszy od drugiego oczka łańcuszka. W każdym rzędzie przerabiamy po 5płs.





Łaty

Łaty robimy brązową włóczką.

Na głowie:
rz.1: 6 płs w magicznym kółku
rz.2:  w każdy płs po 2 płs (12)
rz.3: 1 płs, podnosimy (18)
rz.4: 2 płs, podnosimy (24)
rz.5: 3 płs, podnosimy (30)
rz.6: 4 płs, podnosimy (36)
rz.7: 5 płs, podnosimy (42)
rz.8: 6 płs,podnosimy (48)





Na plecach:


rz.1: 6 płs w magicznym kółku
rz.2:  w każdy płs po 2 płs (12)
rz.3: 1 płs, podnosimy (18)
rz.4: 2 płs, podnosimy (24)



Zszywanie

Zszywanie to dla mnie najgorsza robota. Ja najpierw przyszyłam ręce do otworu przy szyi, a potem głowę i ogon. Na głowie najpierw naszyłam łatkę, a dopiero potem przyszyłam uszy. Na końcu łatka na plecach.
Buzię Reksia można oczywiście wyhaftować, ale ja wybrałam łatwiejszą i szybszą opcję: oczy, nos i buzię wycięłam z filcu i przykleiłam klejem do tkanin 😉

Opis powstał na podstawie moich bazgrołów, które robiłam w trakcie tworzenia Reksia. Jeśli ktoś znajdzie błędy, to poproszę o komentarz. 






Powodzenia 👍

Komentarze

  1. Obłędny Reksio. Napewno skorzystam ze schematu i pochwale sie 😘❤️ Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję 😄 zrobiłam RrksiR i wyszedł śliczny

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za udostępnienie wzoru. Jak tylko znajdę chwilkę czasu, to zrobię ulubioną postać z bajki z mojego dzieciństwa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A chciałam się spytać a wzór na oczka i nosek? Jestem poczatkujaca i nie wiem za bardzo jak zrobić.

      Usuń
    2. Oczka i nosek to kawałki filcu przyklejone specjalnym sklejem do tkanin. Tak samo usta :)

      Usuń
  4. Reksio jest super, właśnie skończyłam robić. Syn jest zachwycony. Nosek, oczy i buzię zrobiłam z włóczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, ile ma takiego Reksia potrzeba włóczki? Czy po jednym z koloru wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudny! Chcę zrobić dla mojego wnusia, nie wiem tylko co znaczy w opisie "podnosimy". Proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszzam, że tak późno odpowiadam, rzadko zaglądam. Podnosimy, czyli przerabiamy dwa półsłupki w jednym oczku :)

      Usuń
  7. Możesz podać nazwę sklepu gdzie kupujesz włóczki.
    Z góry dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję na Allegro, szukam najlepszej ceny ;) Polecam Ami Craft, super szybka wysyłka i duży wybór

      Usuń
  8. Dziękuję za wzór. Mój Reksio powstał z HDB i troszkę go zmodyfikowałam, ale bez podstaw Twojego wzoru nie udałoby mi się go zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć, ja ostatnio znacznie mniej szydełkuję. Brak czasu :(

      Usuń
  9. Jaki numer ma ta brązowa włóczka? Nie umiem znalezc identycznej :((

    OdpowiedzUsuń
  10. Przesliczny Feksio😚😚❤️❤️pozdrawiamcieutko🙋‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam Reksia jest uroczy dzięki

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty