Bees Brothers, czyli pszczoła szyta na miarę

Jakiś czas temu koleżanka poprosiła mnie o wyprodukowanie pszczoły. Rzuciłam się na Pintrest w poszukiwaniu jakiejś inspiracji ale jakoś nic nie przypadło mi do gustu. Trza było coś samemu wykombinować, więc ruszyłam makówką i wymyśliłam pszczołę idealną. A nawet dwie - The Bees Brothers 🌻



Do zrobienia pszczoły potrzebne są:

- włóczka żółta, czarna (albo brązowa - jak kto woli) i biała na skrzydełka
- szydełko mniejsze niż zaleca producent włóczki, żeby wypełnienie nie wyłaziło pszczole bokiem
- wspomniane już wypełnienie do zabawek (ja użyłam silikonowego)
- bezpieczne oczka (ja użyłam w rozmiarze 6 mm) ale można też oczy po prostu wyszyć
-  no i oczywiście igła z dużym uchem i nożyczki
- ja używam też markera ale można go śmiało zastąpić kawałkiem włóczki w jakimś kontrastowym kolorze.

Pszczółki robiłam dawno, niby zapisałam sobie jak je wykonać ale jak teraz patrzę na te moje bazgroły, to już taka pewna nie jestem. Gdyby nie wychodziło jak trzeba, dajcie znać.

Zaczynamy od głowy.


Rz. 1: 6 półsłupków w magicznym kółku (można też zrobić 6 płs. w kółeczku z 4 oczek łańcuszka)
Rz. 2: po 2 płs w każdy płs z poprzedniego okrążenia (ma być 12 płs)
Rz. 3: 1 płs, 2 płs w jedno oczko - powtórzyć 6 razy (18 płs)
Rz. 4- 6:  po 1 płs w każde oczko (18 płs)
Wypchać głowę, wstawić oczka
Rz. 7: 1 płs, 2 płs przerabiamy razem (12 płs)
Rz. 8: po 1 płs w każde oczko (12 płs) - to nasza szyja
Zmiana koloru.
Rz. 9: 1 płs, 2 płs w jedno oczko - powtórzyć 6 razy (18 płs)
Rz. 10: po 1 płs w każde oczko (18 płs)
Zmiana koloru
Rz. 11: 2 płs, 2 płs w jedno oczko (24 płs)
Rz. 12: po 1 płs w każde oczko (24 płs)
Zmiana koloru
Rz. 13: 3 płs, 2 płs w jedno oczko (30 płs)
Rz. 14: po 1 płs w każde oczko (30 płs)
Zmiana koloru
Rz. 15: 4 płs, po 2 płs w jedno oczko (36 płs)
Rz. 16 : po 1 płs w każde oczko (36 płs)
Zmiana koloru
Rz. 17: 5 płs, po 2 płs w jedno oczko (42 płs)
Rz. 18: po 1 płs w każde oczko (42 płs)
Zmiana koloru
Rz. 19: 6 płs, po 2 płs w każde oczko (46 płs)
Rz. 20: po 1 płs w każde oczko (46 płs)
Zmiana koloru
Rz.21 - 30: przerabiamy po 46 oczek w każdym okrążeniu  pamiętając o zmianie kolorów i stopniowym wypychaniu pszczoły
Rz. 31: 5 płs, 2 płs przerabiamy razem (42 płs)
Rz. 32: po 1 płs w każde oczko (42 płs)
Zmiana koloru
Rz. 33: 4 płs, 2 płs przerabiamy razem (36 płs)
Rz. 34: po 1 płs w każde oczko (36 płs)
Zmiana koloru
Rz. 35: 3 płs, 2 płs przerabiamy razem (30 płs)
Rz. 36: po 1 płs w każde oczko (30 płs)
Zmiana koloru
Rz. 37: 2 płs, 2 płs przerabiamy razem (24 płs)
Rz. 38: po 1 płs w każde oczko (24 płs)
Zmiana koloru
Rz. 40: 1 płs, 2 płs przerabiamy razem (18 płs)
Rz. 41: po 1 płs w każde oczko (18 płs)
Zmiana koloru
Rz. 42: przerabiamy po dwa płs,
Rz. 43: kończymy przerabiając kilka oczek łańcuszka jako żądło



Skrzydła x 2

Rz. 1: 6 płs w magicznym kółku
Rz. 2 : po 2 płs w każdy słupek (12)
Rz. 3:  1 płs, 2 płs w jedno oczko (18)

Można oczywiście zrobić mniejsze lub większe, wedle uznania.




Skrzydła zszyłam najpierw razem, żeby łatwiej było je przymocować do pszczoły








Pszczółki ze zdjęcia miały ok. 20 zm wysokości, robione z dość cienkiej włóczki
 szydełkiem nr 2.




Odnóża oraz czółki to łańcuszek, na końcu przerobiłam kilka półsłupków.



The Bees Brothers pozdrawiają 😎

Komentarze

Popularne posty